Możliwości jakie daje Internet, sprawiają, że jego użytkownicy chcą posiadać mobilne urządzenia, które umożliwiają nieograniczony dostęp do wirtualnego świata. Jednym z takich gadżetów jest iPad. Warto go kupić, jeżeli zależy Ci na lekkim urządzeniu o dość dużym ekranie (umożliwiającym wygodne czytanie i oglądanie filmów). Na co powinien przygotować się właściciel tabletu firmy Apple? Gdzie szukać pomocy w razie uszkodzenia iPada? Oto pytania, nad którymi warto się zastanowić przed zakupem tego urządzenia.
Najczęstsze przyczyny serwisowania iPadów
Sprzęt elektroniczny bardzo często ulega uszkodzeniom. Oto lista 5 najpopularniejszych napraw w serwisie iPadów:
- Wymiana uszkodzonej szybki (wyświetlacza) – jest to chyba najczęstsza przyczyna oddania tabletu do naprawy. Do uszkodzenia ekranu dochodzi wskutek upadku urządzenia, powstaje wtedy pęknięcie, które przypomina swoim kształtem pajęczynę. Z czasem może dojść do powiększenia powstałych szczelin, co w efekcie uniemożliwia dalsze korzystanie z tabletu.
- Wymiana baterii w iPadzie – z czasem słabnie żywotność akumulatorów litowo-jonowych, jest to naturalne zjawisko, z którym niestety trzeba się pogodzić. W tej sytuacji można jedynie wymienić baterię, chociaż nie w każdym serwisie specjaliści chcą się podjąć tego zadania (żeby wymienić baterię w iPadzie, trzeba rozkręcić całą jego obudowę, a nie jest to prostą sprawą).
- Serwisowanie płyt głównych iPadów – do awarii najczęściej dochodzi wskutek upadku urządzenia lub zalania obudowy płynem. Na wyświetlaczu mogą pojawić się wtedy pasy, „krzaczki”, obraz może stać się niewyraźny, niektóre porty mogą przestać działać, możliwe też są problemy z włącznikiem.
- Eliminowanie usterek związanych z dźwiękiem – kiedy dźwięki wydobywające się z urządzenia są bardzo ciche (czasem wcale ich nie ma) lub występują zakłócenia fonii (szumy, trzaski, brzęczenie, przerwy w emisji), oznacza to, że pora przyjrzeć się głośnikom. Po dokładnej diagnostyce urządzenia dokonuje się naprawy usterki lub wymiany uszkodzonego komponentu.
- Wymiana uszkodzonej anteny – można podejrzewać usterkę modułu WiFi, kiedy iPad nie wykrywa sieci bezprzewodowej lub ta opcja jest dla niego niedostępna, a także, kiedy zauważane są problemy z komunikacją przez Bluetooth.
Czy warto naprawiać uszkodzony tablet?
Zazwyczaj warto reperować uszkodzone urządzenie. Nowoczesny sprzęt elektroniczny jest drogi, więc lepiej spróbować go naprawić, zamiast kupować nowy. Koszt naprawy zależy od stopnia uszkodzenia i rodzaju usterki iPada, zwykle waha się w granicy kilkuset złotych (najdroższa jest wymiana wyświetlacza w iPadzie Pro, może ona sięgać nawet 2000 zł). Większość serwisów pogwarancyjnych Apple dysponuje częściami zamiennymi do iPadów wszystkich generacji – dlatego warto reperować nawet stare urządzenia.
Co zrobić, gdy zepsuje Ci się iPad?
Produkty elektroniczne firmy Apple są objęte roczną gwarancją. Dodatkowo można wykupić plan ochrony AppleCare. W tym czasie można bezpłatnie naprawiać wady produkcyjne tabletu w autoryzowanym serwisie Apple (stacjonarnym lub wysyłkowym). Przez okres 90 dni od zakupu iPada istnieje możliwość wsparcia telefonicznego (jeżeli posiada się plan ochrony AppleCare to porady telefoniczne, można uzyskiwać przez 2 lata).
Jeżeli iPad nie podlega prawom gwarancyjnym to nadal warto naprawiać go w autoryzowanych serwisach Apple, ale już na własny koszt. Przed naprawą urządzenia konieczna jest specjalistyczna diagnostyka, która pomoże odnaleźć przyczynę awarii. Autoryzowane serwisy dysponują fachowym sprzętem, wiedzą i oryginalnymi częściami zamiennymi.