Wiele modeli Hondy podbiło serca pasjonatów motoryzacji, ale wśród nich na szczególną uwagę zasługuje Africa Twin. Zwłaszcza nowa, odświeżona wersja turystycznego enduro pokazuje, że japoński producent doskonale wie, jak stworzyć model na długie dystanse, który równie dobrze sprawdzi się w wielu codziennych sytuacjach.
Wieloletnie doświadczenie
Produkcja motocykli z rodziny Africa Twin sięga jeszcze roku 1988, kiedy wyprodukowane zostały pierwsze egzemplarze. Wyposażone były w dwucylindrowy silnik widlasty o pojemności skokowej 650 cm3 chłodzony cieczą. Produkcja pierwszego modelu XRV 650 nie trwała jednak długo, bo zakończyła się po roku. W 1990 rozpoczęto długą, bo aż trzynastoletnią produkcję modelu XRV750 wyposażonego w bardzo podobną jednostkę napędową, generującą jednak więcej mocy. Dodatkowo model ten charakteryzował się mniejszą wagą i zdecydowanie lepszą specyfikacją techniczną. Na przestrzeni całej kilkunastoletniej produkcji tego modelu wprowadzano drobne poprawki, takie jak zmiana wysokości siedzenia, amortyzacji, czy też drobne zmiany w kwestii wymiarów maszyny. Nie były to jednak zmiany na tyle duże, by warto było zwracać na nie wyjątkowo dużą uwagę. Wystarczy wspomnieć że całe doświadczenie, zdobyte w produkcji XVR750 zostało wykorzystane w roku 2016, kiedy do produkcji trafił model CRF 1000L.
Perfekcja w każdym calu
Najnowszy model Hondy ma zdecydowanie zmienioną jednostkę napędową – nie jest to już silnik widlasty, a dwucylindrowy silnik rzędowy. Dzięki temu jazda w trudnym terenie stała się znacznie łatwiejsza. Dodatkowo silnik ten jest najmocniejszy z całej rodziny, ponieważ generuje aż 95 koni mechanicznych przy pojemności skokowej wynoszącej 1 litr. Udoskonalono tutaj również elektronikę, która dzięki zastosowaniu kilku trybów jazdy w znaczący sposób zwiększa komfort i bezpieczeństwo.
Honda Africa Twin Sports Adventure
Nowa Honda Africa Twin Sports Adventure zachwyci wszystkich fanów jazdy terenowej. Elektroniczna przepustnica ma 3 tryby jazdy oraz – dodatkowy – do pracy w terenie. Znajdziemy też szereg innych funkcji, które ułatwią podróże w trudnych warunkach, m.in. skuteczne zabezpieczenie przed warunkami atmosferycznymi. Motocykl ma też usztywnione i wyższe zawieszenie, co zwiększa przyjemność prowadzenia. Jazdę uprzyjemni też bardziej płaskie siedzenie, nieco wyższe niż w CRF 1000L i z możliwością regulacji w zakresie do 20 mm.
Motocykle uniwersalne?
Pomimo różnic w poszczególnych modelach pojawiających się na przestrzeni lat, wszystkie miały jedną ważną cechę – uniwersalizm. Motocykle te doskonale nadawały się na przygodę, podróż, w której nie planuje się drogi, ani warunków. Istotnym atutem jest również wysoka bezawaryjność, co jest wyjątkowo istotne w sprzętach mających dowieść kierowcę nawet na przysłowiowy koniec świata. Motocykle z rodziny Africa Twin zadowolą wszystkich pasjonatów jazdy terenowej, ale również dobrze sprawdzą się w miejskiej dżungli.